W terminie od 19 do 30 maja mieliśmy urlop, który jak zawsze chcieliśmy spędzić w górach. Tym razem zaczęliśmy od Beskidu Żywieckiego, z którego ruszyliśmy na Beskid Wyspowy, Beskid Sądecki, Beskid Niski, Bieszczady, Pogórze Dynowskie, Góry Świętokrzyskie a naszą wyprawę zakończyliśmy na nizinnych wzniesieniach tj. Górze Dylewskiej i Wieżycy.
Kliknij na mapę, aby powiększyć…
W tak krótkim czasie taka wyprawa wymagała niezłej organizacji, logistyki i uporu w osiągnięciu celu. Wyznaczyliśmy 32 szczyty, które chciałem aktywować. Żniwo było bogate i cały wyjazd można porównać do maratonu, ponieważ w większości przypadków wchodziliśmy na 3 punktowane wierzchołki dziennie. Przez całą wyprawę pokonaliśmy szlakami ponad 200 km w terenie górzystym, suma przewyższeń osiągnęła ponad 10 km, samochodem przez Polskę zrobiliśmy ponad 2500 km, a te dojazdy też nam pochłaniały czas w ciągu dnia.

Oczywiście pogoda jak kobieta zmienną jest, w związku z powyższym pogodę mieliśmy bardzo zróżnicowaną: od słońca, przez mżawkę po burze z gradem, ale cóż to znaczy w porównaniu z pięknymi widokami, spokojem i ciszą oraz dla nas radiowców łącznościami na każdej z górek, co nie?

Pasma, które przemierzyliśmy nie należą do najwyższych w Polsce, ale nie oznacza to, iż pokonywaliśmy je z łatwością. Trzeba uważać na Bieszczady z uwagi na to, iż leżą z dala od większych aglomeracji i w zeszłym roku, kiedy byliśmy tam tylko z radiem na 2m okazało się, że nie ma co liczyć na łączności w tym paśmie. Teraz jednak było inaczej, pojechał z nami (tr)uSDX wraz z anteną EFHW. Efekt był taki, że każdy ze szczytów, na który weszliśmy został aktywowany i udało się zrobić co najmniej 4 łączności, a w większości przypadków sporo więcej. Pracowałem głównie na 40m, parę razy także na 20m, a na niektórych szczytach w Beskidach także i na 2m.

Chcąc zrobić łączności w SOTA trzeba posiłkować się Internetem, więc self-spotting na clustrze jest jak najbardziej wskazany, w przeciwnym razie nie udałoby się aktywować tylu szczytów. Celowo wybrałem pasmo 40m jako główne w pracy ze szczytów, żeby dać szansę stacjom z SP. Sporo było korespondentów z SP6, SP8 i SP9, kilku z SP4 i SP5 także i spoza SP było duże zainteresowanie. Szkoda, że z naszych stron z wyjątkiem jednej stacji, kiedy nadawałem z Wieżycy nikt się nie zgłosił.

Podsumowująwyjazd był bardzo udany, zdobyliśmy masę doświadczenia mamy kolejne przemyślenia na następne ekspedycje. Co najważniejsze okazuje się, żmałej mocy prostych anten można przeprowadzić łączności dobrymi raportami od korespondentów.

Wykaz aktywowanych szczytów:

• SP/BZ-062 (Groniczki)
  • SP/BZ-003 (Romanka)
  • SP/BZ-004 (Lipowska)
  • SP/BZ-032 (Prusów)
  • SP/BZ-018 (Będoszka (Bendoszka Wielka))
  • SP/BZ-011 (Rycerzowa Wielka)
  • SP/BZ-028 (Praszywka Duża (Praszywka Wielka))
  • SP/BZ-027 (Jaworzyna)
  • SP/BZ-015 (Beskidek (Mędralowa))
  • SP/BZ-024 (Ćwilin)
  • SP/BZ-034 (Śnieżnica)
  • SP/BZ-031 (Luboń (Luboń Wielki))
  • SP/BZ-010 (Gorc (Gorc Kamieniecki))
  • SP/BZ-030 (Modyń)
  • SP/BZ-048 (Cichoń (Góra Księża))
  • SP/BZ-014 (Mogielica)
  • SP/BZ-007 (Radziejowa)
  • SP/BS-005 (Jaworze)
  • SP/BS-015 (Hłocza)
  • SP/BS-035 (Piotruś (Pitrosa))
  • SP/BI-004 (Połonina Caryńska (Kruhły Wierch))
  • SP/BI-003 (Wielka Rawka)
  • SP/BW-004 (Patryja (Jawor))
  • SP/BI-005 (Połonina Wetlińska (Roh))
  • SP/BI-030 (Smerek (Wysoka))
  • SP/BI-015 (Dwernik Kamień (Holica))
  • SP/BS-013 (Tokarnia)
  • SP/BP-001 (Sucha Góra)
  • SP/GS-001 (Łysica)
  • SP/PO-002 (Dylewska Góra)
  • SP/PO-001 (Wieżyca)

Planowanie całego wyjazdu, kolejności zdobywanych szczytów i całej trasy wraz z noclegami, parkingami wykonała perfekcyjnie Kasia, także cały PR jak robienie zdjęć i filmików, tworzenie relacji na FB to jej zasługa. Bez niej cała ta eskapada nie doszłaby do skutku. Za co jej bardzo dziękuję i właśnie znowu dostaję za te zdania po głowie nie wiedząc czemu (hi).

Gdyby ktoś chciał zapoznać się większą partią zdjęci filmózapraszam na FB: LINK